torsdag 9 oktober 2014

Blöt dag

I går kväll hade jag en plan om att gå upp tidigt, på med kläder och ut för att köra veckans stavpass - 60 minuter gång med stavar som inkluderade 2 x 4 min löpning med stavar. I natt smattrade regnet ner och jag bestämde mig vid fyratiden för att ta sovmorgon. Så var det med den disciplinen.

När jag äntligen fick en lucka för lunch ser jag att regnet öser ner. Jag har packat ner kläder och stavar och bestämmer mig för att ändå ge mig ut. Var dyblöt redan efter ett par hundra meter men man kan ju bara bli blöt en gång.

Uppvärmningsjogg med stavarna i handen, sedan 2,5 km med stavar och avslutar med nedvarvningsjogg utan stavar. Planen var också några styrkeintervaller med stavar men det fick jag stryka för det var ju för tusan jobbigt att springa med stavar! What! Pulsen drog upp direkt, axlarna som är möra efter tre tuffa styrkepass på kort tid sa upp sig ganska snabbt.

Ändå ett bra pass på 30 minuter och så fick jag ju en het wet look efteråt. Grrrrr.
 

Nu väntar middag, crossfit och simning. I dag ska jag göra ett så kallat CSS-test. Berättar mer om jag inte drunknar.

Inga kommentarer: