onsdag 22 januari 2014

Planerad träning vs verklig träning

Det är fiffigt att ha en träningsplan och speciellt fiffigt är det att betala för någon att göra din träningsplan. Lätt som en plätt! Fast just ja, någon ska ju genomföra de där passen som står i träningsschemat också. Och så har man kanske ett jobb som innebär att det är väääääääldigt långt till din egna bassäng, vääääääääldigt långt till din spinningcykel och dagens möten är vääääääääldigt långa. Lätt hänt att strunta i allt, åka upp till Sky Bar och studera utsikten i stället. Vilket jag gjorde i går och kände mig nöjd med det. Just ja, tog ett glas vin där uppe också med kollegorna.

Men i dag är det en ny dag. I dag ska jag enligt coachen köra Björgen-intervaller på löpband (4 x 4 min med 4 % lutning med joggvila mellan). Passar ju perfekt eftersom jag la ner löparskorna i packningen och det faktiskt finns ett löpband på det där stiliga hotellet jag bor den här veckan. Och måndagens pass klarade jag ju faktiskt av som planerat, se bevis nedan (återigen var det en deltagare som frågade mig hur jag kunde svettas så mycket, är det normalt frågade hon, näää svarade jag precis som förra gången).
Gårdagens pass där jag bytte simning mot att träna på att dricka vin på hög höjd får jag helt enkelt släppa.

Så summan av kardemumman är att ibland kommer livet emellan men nästan alltid kan du ändå fixa det du planerat om du är listig och planerar smart.
Sista bilden tagen på toa har inget att göra med träning men jag mallar mig fortfarande med min nya frilla.

Inga kommentarer: