måndag 20 januari 2014

Årskrönika 2013

Klart jag måste summera mitt 2013, det gör ju alla coola bloggare.

Januari
Bestämde mig för att anlita en coach och laddade för Öppet Spår. Var i riktigt bra skidform när jag tänker efter. I slutet av januari kunde jag för första gången beta av 400 meter crawl nästan utan vila. Nästan. Var grymt nöjd och stolt över mig själv!

Februari
Dags för Nike Blast, som vanligt massor med tuff träning. Hade blåmärken på underarmarna i flera veckor efter kettlebellsklassen. Är också sjuk en massa och får till slut bestämma mig för att ställa in Öppet Spår. Suck.


Mars
Återigen sjuk en massa, har aldrig varit sjuk så länge och mycket som under denna period. Trist. Men försöker pimpa livet med schlagerfest och vasaloppsspinning. Det går ju det också.
Bild: Är det Mellokväll får man bjuda till....

April
Äntligen vår och äntligen är jag frisk! Kommer igång med långpasslöpning med snabba kompisen.

Och långpass cykel med andra kompisar.


Maj
Blev radiokändis (på finska), körde mitt allra första triathlon, sprang Göteborgsvarvet, köpte våtdräkt och levde livet.

Juni
Kom igång med open water-träningen på allvar och ÄLSKADE det.

Persade på både Stockholm Marathon och Vätternundan, skön känsla!


Juli
Tränade, tränade och tränade. En del styrka men mest en massa cykel, löpning och simning. En massa. Har aldrig tränat så mycket i hela mitt liv som jag tränade under juli.




Och så var det då dags för Vansbro Halv-IM, läskigt men jag hade min allra bästa dag den dagen, ingenting var omöjligt och jag gjorde nog mitt livs bästa race.

Augusti
Och så blev det den månaden som jag fasat för i ett helt år. Augusti. Började lite lätt med Sälen AIM Challenge där Team MILF sopade banan totalt - vi cyklade som aldrig förr och tog poäng som aldrig förr! Så nöjda!

Deltog i ett litet triathlon på hemmaplan också en vecka innan THE tävling. Och stukade foten förstås. Ironman hängde på en skör tråd och jag var så arg på mig själv. Så besviken.

Men sen var det dags. Nerverna utanpå kroppen men ett leende på läpparna under hela dagen. Vilken känsla att gå i mål!

September
Njöt av min Ironman länge och väl, började småträna lite här och var, mest bara det jag kände för. Hittade äntligen Getingen.

Körde Multisport med Team Koskenkorva, vi valde en lugn approach i år men kom ändå trea. Nöjda!

Oktober
Mannen och jag tävlade ihop för första gången i RAID (multisport). Galet roligt och vi blev nästan inte ens osams. Nästan.

November
Åker på certifieringsutbildning i Kettlebells i Motala, roligt men jobbigt. För övrigt simmar jag en del och försöker på allvar komma igång med träningen igen.


December
Går på simanalys hos Micke och blir av någon anledning helt deprimerad (nu håller jag dock på att ta mig ur det). Jobbar som en galning och ser fram emot semester mer än någonsin.

Avslutar året på öluff i Thailand med familjen. Laddar batterierna och njuter av livet.
Nu är det dags att släppa 2013 och för fullt gå in i 2014, tjohooo!

Om du är sugen på mina tidigare årskrönikor så kika här:
Marres 2012
Marres 2011
Marres 2010

Inga kommentarer: