tisdag 11 juni 2013

Vätternfeber

Överallt är det Vätternfeber, det pratas om uppladdningar hit och dit, väder, gel, punktering och en massa annat. I går var Mannen och köpte nya däck till min fina racer så då hängde jag med ner till källaren för att byta slang och däck. För första gången i hela mitt liv. Kände mig otroligt duktig som fixade allt själv medan Mannen stod vid sidan och pekade och försökte förklara. Det blev bra. Förutom att de röda, snygga däcken nu är utbytta mot helt ordinära svarta. Blä. Här är lite tips på hur du fixar punka.
Sen drog jag iväg på spinning för att köra ur det sista ur benen. Tungt hade coachen sagt, 90 % puls sa han också. Och det blev det kan jag lugnt säga.
Tänkte också påminna om hur cykling är när det inte är fyllt av Vättern-ångest. Här några bilder från långpasset i torsdags när vi cyklade 15 härliga, soliga mil.

 Snickers smakar som bäst på en gräsmatta efter sisådär 12 mil.
 I helgen hann jag ta en tur till Göteborg med familjen också. Först Liseberg.
Dottern var så busig så henne fick vi bura in ett tag.

Och på kvällen en Håkan Hellström konsert. I Göteborg. 27 000 sjömansklädda människor och så jag som inte ens gillar Håkan. Fast han lyckades faktiskt charma mig också.

Inga kommentarer: