tisdag 11 juni 2013

Dokumentär TV3

Såg ni dokumentären i går kväll på TV3? Dottern hintade mig och jag råkade hamna på rätt kanal några minuter in i programmet. Jag vet inte vad jag hade väntat mig och jag tyckte att det saknades en röd tråd i programmet. Tanken var nog att det skulle handla om vanliga motionärer som hela tiden sätter upp högre och högre mål, som tränar väldigt mycket och som har träning som sin livsstil (underrubriken var "motionärer som tränar mer än eliten"). MarathonMia var med (som representant för ultralöpning), så även Virva som sysslar bl a med multisport (bl a vunnit BAMM), Anna Lindberg simhopperskan ni vet och en tjej som haft ortorexi men nu blivit "frisk".

Lite spännande att få höra om andra människors syn på träning, experter som uttalar sig (att det är farligare att syssla med korpfotboll än ultralöpning) och bara nörda ner sig i träning en timme. Men, men, det hade kunnat vara så mycket bättre. Väldigt mycket bättre. Vem kallar Ironman för en "mardrömstävling"? Inte triathleterna själva i alla fall. Jag kanske gör det typ den 17:e augusti men det är en annan historia.....

Inga kommentarer: