lördag 22 juni 2013

Midsommarträning

Dagen innan midsommar var jag och simmade en sväng. Tänkte knäppa ett sånt där typiskt Instagram-foto, ni vet "kolla-på-mig-jag-ser-så-söt-sportig-och-härligt-spontan-ut". Försök nummer ett slutade så där.
Försök nummer två ska vi inte ens prata om. Lite "jag-är-sponsrad-av-Michelin-varning" på den.
Min simpis blir dock alltid käck och fin på fotona.
 
Började min midsommar med 45 minuter riktigt hård, slitig crossfit med ett gäng andra "dårar" som också tyckte det var en bra uppvärmning inför midsommardansen. I dag är det lördag kväll och mina ben håller på att döda mig. Tack för den. Hade en mysig, söt, hårig men trött kompis vid midsommarbordet. Nej, inte Mannen.
Jag har hunnit med att MTB-orientera med Sonen i dag, hur mysigt som helst. Om det inte vore för de förbenade myggen. Jisses vilket anfall jag var med om mitt ute i skogen när Sonen letade efter en klurig kontroll. Men vi hittade flera stycken och åkte nöjda hem för att äta. Efter det slocknade jag två timmar på soffan. Tydligen mycket ansträngande med MTB-orientering. Eller så var det drycken i går kväll som gjorde mamsen trött. Det var Sonens teori i alla fall. Fast han var besviken över att vi inte drack snaps som alla andra, normala vuxna. Så vi är nog lite onormala då.
Trodde aldrig att jag skulle orka ladda om till dagens huvudpass - distans cykel 2 timmar + 30 minuter löp. Det kändes helt övermäktigt om jag ska vara ärlig. Men några koppar kaffe och en helt oräknelig mängd Dumle-kolor senare var jag ganska fit for fight. Ganska. Benen skrek om nåd när jag gick ner i trappan för att hämta upp cykeln. Vinden skrek i träden och det låg regn i luften när vi gav oss av.
Men jag förhandlade med mig själv och körde en sväng i alla fall. Fick söka skydd bakom Mannens rygg emellanåt för att orka. Finn-rukken gav upp efter några mil men jag pinnade på i dryga 4 mil ändå. Satt på mig löpardojjorna och körde några kilometer i blöjbyxorna. Nice syn tyckte gänget tonårsgrabbar som hade många slagord i förrådet. Mest "öööh, kolla tanten", "moooaaaahhhhh" och sånt. Uppmuntrande. Vickade lite extra på blöjbyxerumpan.

Inga kommentarer: