torsdag 6 december 2012

News from Marre

Hmmm, mina middagsbilder är inte direkt sådana bilder som får en att hoppa upp och ner av glädje och längtan efter just den maträtten jag presenterat. Måste försöka lägga upp lite snyggt och framför allt inte äta upp allt innan själva fototillfället.

En underbar onsdag lockade jag med i går, vad händer en sådan dag då?

Förstår börjar den med morgonträning. Det var bara M&M som var på plats men vi kämpade som djur båda två. Riktigt härligt! Tre cirklar, fyra övningar i varje som görs 30 sekunder, två minuters vila mellan varje cirkel. Det brände på rejält.

Jobbade, åkte iväg en sväng på ett möte, åt lunch med en kompis och fick PAKET. Älskar paket!
På vägen hem susade jag in på Intersport och hämtade ut min medicinboll som jag beställt tidigare. De har bara 4 kg varianter, helst hade jag velat ha 5 eller 7 kg. Nåväl. Passade på att uppgradera hemmagymet med en 12 kg kettlebell, två hopprep (till morgonträningarna förstås) och en chins-stång att ha hemma.
Mannen och jag har också bestämt att köpa gymkort igen. Vi har tvekat och tvekat men till slut bestämde vi oss för det lite mindre gymmet där man också får tillgång till simhallen. Det blir bra trots att det inte finns lika mycket roliga leksaker där. Passade på att inviga gymkortet direkt med en löpning på löpband, stakmaskin och en kort cirkel med fokus på skidåkarmusklerna (core, triceps och hamstrings).

Snabbt lite mat samtidigt som jag gör läxan med Sonen. Och sen iväg till "mitt" gym för att vara med på BodyStep. Måste ju skramla ihop poäng till vårt lagt i Adventsutmaningen!
 
Efter det - trött, glad, hungrig igen. Mer mat. Och så sängen och min bok. Zzzzznark.

Inga kommentarer: