söndag 24 juni 2012

Veckans - Jag Mötte Lassie

Vet ni vad som händer när jag står i bajamaja-kön i Orsa, precis innan starten på mitt MTB-lopp? Jo, om inte självaste Jonas Buud kommer och svassar förbi (och hans fru tränger sig före i kön dessutom). Coolt va? Eftersom jag känner hans fru lite så erbjöd jag genast min plats till henne och passade på att förvissa mig om att hon minns mig (hon jobbade med Mannen förut och vi var på samma jobbresa). Jajamensan, det gjorde hon. Eller så sa hon så för att få smita före i kön. Det hade jag också gjort. Vågade inte heller fråga Jonas om något foto. Vågade heller inte smygfota. Fegis. Men coolt var det. Jonas sprang inte då han nyligen sprang Comrades och nu laddar för världens jobbigaste lopp, Ultra-Trail de Mont-Blanc (UTMB), 168 km, 9600 meters stigning. Blir trött och mjölksyrestinn bara jag tänker på det. Jonas fru, Zandra, hon däremot sprang 25 km på 2:55, härligt jobbat!

Inga kommentarer: