måndag 25 juni 2012

Träningsprogram

Jag är en riktig sucker på träningsprogram, det har ni säkert märkt. All min träning ska vara planerad, ha ett tydligt mål och syfte. Ingen hejsan-hoppsan-det-här-är-jag-sugen-på-i-dag-träning inte. För tillfället följer jag ett program riktigt noga 5-timmars marathon med Anders Szalkai och sen sneglar jag på Cykelvasa-programmet för att få till bra och kvalitativa pass där. Nu har det dykt upp ett tredje program som jag måste följa, och det är bråttom! Bara en och en halv vecka kvar till själva utmaningen, hur ska jag hinna? Det är givetvis Ullaredutmaningen jag talar om, Anna kom förbi med ett träningsprogram redan efter Vätternrundan men jag bad om en vilovecka innan jag körde igång. Nu är den över.
Delar med mig några goda råd från programmet (och fakta om Ullared):
* Genomsnittskunden är en kvinna på 43 år (ha, ha, NOT)
* Hon har rest 23 mil enkel väg till Ullared (hmmm, snarare 60 mil)
* Hon handlar för 3600:- (återstår att se)
* Uthållighet, mental träning, mantra = "Jag kan shoppa, jag är inte rädd för tanter som trängs" (jo, jag ÄR rädd för tanter som trängs)

Träningsprogram
* Intervaller - jo, jag ville ha den där toppen ändå och nu måste jag sprinta från hästavdelningen tillbaka till damavdelningen (hallå, finns det en hästavdelning, med riktiga hästar?????)
* Backe - låna en kundvagn på Sparköp och kör backen vid Ica, du kommer att behöva det
* Mental träning - låt all din handling från och med nu ta tre gånger längre tid än vanligt
* Närkamp - tacklingar, armstyrka, ge och ta emot, öva hemma under ett spontangräl

Japp, det är bara att sätta igång. Passa dig, Mannen, i kväll ska vi öva närkamp!

Och på tal om träning, skjutsade iväg dottern och hennes kompis till innebandyläger i går, här ska de kampera med en miljard andra spelare. Och killar. Dock började de med att bädda fint och välja bästa stället i judosalen. Vilket det är? Det vid eluttaget förstås.

1 kommentar:

Jessica sa...

Ha, ha! Det kommer nog att bli din värsta utmaning någonsin ;) Lycka till!