måndag 23 januari 2012

Tjejen på bilden, Elin Widgren, var en av gästintruktörerna på vårt konvent. Vilken grym en! Hon föreläste om den funktionella kroppen och körde sedan sk***n ur oss på ett Crossfit-pass. Så enkelt, så genialt och så jobbigt. Först uppvärmning, sedan teknikgenomgång på fyra övningar - utfall med vikt, fällkniven, mountain climber och slutligen burbees. Så många varv du kan på 10 minuter. Phu.

Jag måste ha varit helt tokstressad under hela konventdagen för jag lyckades inte plocka fram kameran en enda gång. Tur att vi har några mästerfotografer på gymmet så kanske dyker det upp någon bild så småningom. Själv passade jag på att få välbehövlig massage, boxades loss med polaren (så kul!), var med på vattengympa, AquaBike och yoga. En perfekt dag. Tur att Mannen hade fixat middag med ett glas rött som belöning. Kikade också på Gladiatorerna och mumsade i mig Hero med blicken. Mmmmmm.I går var det min premiär på nya releasen av Functional Moves, helt OK premiär, fullsatt i salen. Avslutade som vanligt med BodyCombat med kollegan. Lånade coola handskarna av den andra kollegan, kände mig som en riktig fighter. Underbara söndag. Dags att ta sig an den nya veckan. Tyvärr med påsar under ögonen men vad gör det om hundra år.

Inga kommentarer: