fredag 20 januari 2012

Lunchpass - check

Jag blir så stolt över mig själv när jag emellanåt överträffar alla morgonrutiner och lyckas få med mig rätt saker till jobbet för att kunna köra ett lunchpass. Till och med BH hade jag med. Och det lyxigaste av allt - rena trosor till efter passet. Ja jag säger då det, ibland lyxar man till det.

När klockan slog lunch ilade jag ner en trappa till tjejernas omklädningsrum (finns bara ett men jag och kollegan har bestämt att det är tjejernas), svidade om och drog iväg. Lite kallt var det till en början, tror det kan vara en - 7 grader sisådär. Men när jag väl kommit igång var det så underbart och vackert. Mäster Szalkai beordrade 6 km och inte vågade väl jag vägra honom det så 6,27 km blev det. En snabb dusch, lunch vid tangentbordet, skriva detta inlägg och så har lunchen passerat. Med en fantastisk känsla och massor mer energi till eftermiddagens administrativa saker som ska fixas.Notera särskilt imman på glasögonen, kan vara en av de sista bilderna ni ser av detta fenomen. Ska (kanske, om jag törs) alldeles strax boka tid för en ögonlasermojänggrej. Om det inte vore så läskigt bara.....

Inga kommentarer: