tisdag 15 mars 2011

En bit kaka

Japp, exakt så kände löppremiären. Hattande och planerande fram och tillbaka, till sist hade jag hittat löparkläderna, löparskorna och löparkänslan. Enbart Garmin strejkade* men jag tog Mannens i stället så var det problemet löst. Min gata var som en isgata men sedan lyckades vi hitta bar asflat. Solen sken och fåglarna kvittrade. Långsamt, långsamt började löparen i mig hitta tillbaka. Visst var benen extremt tunga av all träningsvärk, visst var kroppen ovan vid "dunsandet" i varje steg men glädjen - den gick inte att ta miste på. De planerade 3 km blev till slut till 5,55 km (jämn och bra siffra) på 37 minuter. En helt OK start! Nu är det bara resten kvar!
Hann också med en timmes extremt svettig spinning. Svettades otroligt mycket, om det beror på att jag sprang innan eller om det var extra jobbigt vet jag inte men skönt var det i alla fall. Hög puls rätt igenom passet. Efter det slängde jag mig i soffan och bara njöt.

I dag är det vilodag. Får höra på jobbet att jag sprider otillbörliga vårkänslor med min rosa kavaj. Då skulle de sett mig i går i mina leriga tights, DET om något är vårkänslor!
* Det är den där förbenade varvdatabasen som är full igen och jag vet inte hur jag ska kunna tömma den. Har mailat med Garmin flera gånger men får bara god dag yxskaft tillbaka. Får därför nollställa hela klockan med jämna mellanrum. Grrrrrr. Snacka om pulsträning.

1 kommentar:

Carina sa...

Om du går in under "historik->Ta bort" funkar det inte då?