torsdag 4 november 2010

Klassikerlunch med proteiner

Jag är bra på kost, i alla fall på morgonen. Dagen startar alltid så himla ordentligt med fågelfrön och allt, titta så bra det ser ut!
Förmiddagen går också bra, det slinker ner några koppar kaffe men fikabrödet aktar jag mig för. I dag blev jag bjuden på lunch hos Klassiker-kompisen för att planera den Klassiker-fest vi ska om två veckor. Började bra där också med supergod pasta och köttfärssås. Men ju mer vi började prata om vikten av bra mat, proteiner som var så viktiga byggstenar för musklerna och för återhämtningen, desto mer sugen blev vi på något gott. Och mycket riktigt, hon plockade fram sin underbara morotskaka. Hon hade preparerat den med massor av proteiner hävdade hon... Så, nöjd och glad. En mysig lunch med bästaste Carina. Och morotskaka då. Nu väntar vi bara på att anmälningarna ska hagla in. Fast bara tjejer får komma, någon måtta får det vara.

I går hade jag en hemsk dag, var 10 minuter sen till precis allt. Även till kvällens träning. Exakt 18.30 fick jag min träningsväska lagnad till mig hemma, varvade upp Volvon och körde till gymmet. Fem minuter senare flåsar jag in i spinningrummet och får äntligen bara vara. Svettades till max, kan bero på att jag precis innan varit hos massören och fått trehundra lager liniment som bränner på ryggen?

I dag skiner solen och jag hoppas på backträning med stavar. Och cirkel förstås. Kanske slår jag också till med yoga om jag har tur/tid.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Solrosfrön är ju så sjukt gott! Har det på gröten varje morgon. Även morotskaka tillhör favoritern. Men det äter jag inte varje morgon, men gott vore det ju :)