torsdag 4 november 2010

Robinson-vinnarskalle

Har fikat med familjen, handlat födelsedagspresent till barnens kusin, kikat i affärer, myst, ätit god middag. Sedan var det dags att komma i träningskläderna, äntligen! Drog iväg till "slingan", en beslyst slinga där det på vintern är skidspår. Hittade världens backe - dels var den brant men sen var den också stenig och ojämn. Både hjärnan och hjärtat fick jobba rejält. Och rumpan. Rooooommmmppppaaaaa. Enda nackdelen var att det var becksvart i skogen. Risk för björn var överhängande. Men jag fixade det. Skönt dock att komma tillbaka till bilen, kolla så att alla armar och ben var kvar. Det var de. Pulsen fick jag upp till 172 slag i dag. Björnfrossa eller backfrossa, spelar ingen roll. Skönt var det. Efter backen unnade jag mig två varv cirkel och sedan en lång stretch.
Nu är det Robinson på TV, jag älskar verkligen Elins vinnarskalle när hon tror att hon ska åka ur. Hon skulle nog kunna göra vad som helst för att stanna kvar. Vad som helst för att få svälta lite till. Vad som helst för att få tävla. Och vinna. Det kallar jag vinnarskalle.

Inga kommentarer: