tisdag 11 maj 2010

Tisdag i solsken

Dagen började hur jobbigt som helst, värsta grälet med dottern som börjar bli tonåring. Drygt. Det gick och gnagde hela dagen i magen och hjärtat, kände mig ledsen. När jag kom hem, föreslog jag en försoningsrunda och hon nappade. Jag springandes, hon på cykel fram till roliga slingan. Sedan hoppade hon av cykeln och vi sprang tillsammans i 3 km tillbaka till cykeln och hem igen. Bråket var borta och det var bara underbart. Snacka om konfliktlösning!

Distans: 10,5 km lätt
Tid: 1:08
Känsla: Lätta, studsiga ben och ett sprudlande hjärta

Provade också att springa med pulsband då jag även kört det på spinningen i går. Det är spännande att se hur pulsen reagerar. I går på spinningen stannade pulsen på max 160, i dag när jag tog de första stegen hamnade den genast på 170 men när jag kom in i andra andningen föll den till 150 och höll sig där och lite till. För flera år sedan när jag sprang med pulsband hade jag stadigt mellan 165 och 175 så kanske har jag ändå blivit en något bättre löpare med åren? Eller bara lat så jag inte jobbar upp pulsen....

Inga kommentarer: