måndag 3 maj 2010

Maj, maj måne, jag kan lura dig till Skåne (eller maran i alla fall)

Eller hur det nu var. En ny månad, folks! Först en något osammanhängande summering av april:

Löpning: 172,44 km (totalt 16 pass)
Core: 2 gånger
BodyPump: 7 gånger
BodyCombat: 6 gånger
Spinning: 4 gånger
Landsvägscykling: 76,5 (3 gånger)
Simning: 8,25 km (5 gånger)
Functional Moves: 1 gång
Step-styrka: 1 gång

Totalt: 2 794 minuter (46,5 timmar), 45 pass, 3 vilodagar

Det roliga med den här månaden är att jag köpt min underbara racer! Det var helt klart bäst, nu gäller det bara att använda den lite mer. Löpningen har varit så där, visst har jag kunnat springa på ganska bra men det har varit tungt. Lite krångel här och var. Kan också bero på träningsmängden, det har blivit väl mycket träning.

Men nu är MAJ här! I maj händer roliga saker, jag fortsätter med Klassikerträningen som innebär simning en gång i veckan, spinning/cykling två gånger i veckan och givetvis är löpningen central i maj. Det är dags för Göteborgsvarvet om mindre än tre veckor, det är också kvartalsutbildning i BodyCombat vilket jag ser fram emot.

I helg ska vi Klassikertjejer ut på äventyr som heter duga - 8 mils cykling på lördag avslutas med middag och övernattning (och en massa Klassikersnack förstås). Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: