fredag 30 april 2010

Valborg

I dag är det party. Igen. Min marauppladdning verkar bestå av enbart partyn just nu. Bra eller dåligt? Nåväl, för att kompensera upp det springer jag långpass först. Då borde man kunna ta sig ett glas vin eller sju efter det, väl?

Veckan har som vanligt gått fort, hinner knappt blinka och ännu mindre läsa intressanta träningsbloggar. Hann i alla fall titta på Sverige Springer och såg en massa bekanta ansikten i tisdags, en massa bloggjoggare. Kul!

Förutom att titta på TV i tisdags, simmade jag också på kvällen. Skrapade återigen ihop 80 längder vilket ger 2 km . Härligt. Tänkte först öka på med 10 längder så som jag gjort varje gång de senaste gångerna men hade inte riktigt orken.

På onsdagen lockade jag med sonen för en löptur, han cyklade och jag försökte hänga med. Fick dock muta honom med en glass på vägen hem för att han skulle orka. Härligt med sällskap och någon som pladdrar på, allt går så mycket lättare. Lärde mig ett nytt ord förresten, ståben. Helt naturligt ord för cykeln stöd, visst borde det heta så i stället? Fick en sådan fnissattack att jag för en stund fick lägga mig ner i diket och skratta.

Distans: 9 km fartlek (för att hänga med sonen)
Tid: 57 minuter
Känsla: Lätt, lätt, lätt.

I går hade jag vilodag. Eller skulle ha. Fick hastigt och lustigt hoppa in och köra Step-up för en kollega som är sjuk. Hualigen! Jag har inte kört det på flera år! Men på något sätt sitter det i ryggraden i alla fall. När jag ändå var på gymmet och uppvärmd blev det en timmes BodyPump också. Det var den vilodagen det....

Inga kommentarer: