söndag 4 april 2010

Påsken fortsätter

Börjar känna mig som en värpsjuk höna. Vaggar fram och tillbaka, satte på mig jeansen, tog av mig dem då jag var helt säker på att det var dotterns jeans men konstaterade att det var mina egna fast de krympt på något magiskt sätt över påsken. Är det påskrisen som gör det? Eller pås-krisen kanske.... Till och med ringarna sitter tajt så jag antar det är vätska och godis som byggt denna kropp just nu. Nåväl, det är bara påsk en gång om året som tur är.

I dag stod BodyCombat på schemat men eftersom barnen tjatade om att åka till farmor, blev den planen inställd. Jag lämnade min kollega strandsatt och drog iväg i stället. Väl framme blev det givetvis mat, fika, fika igen. Till slut gick det inte längre och som tur var hade både jag och maken slängt ner träningskläderna. Vilken räddning! Barnen fick ha farmor för sig själv och vi fick en mysstund för oss själva i solen. Mmmmm, mumma.

Distans: 6.9 km lätt
Tid: 43 minuter
Känsla: Tungt i början, första två kilometrarna uppför, sedan bara härligt och snabbt gick det också!

I går hade vi mina föräldrar på middag, för att rusta mig inför det, drog vi ut på löpning igen jag och maken. Runt sjön för första gången på länge. Lite kladdigt på grusvägen men ack så mysigt!

Distans: 7,3 km lätt
Tid: 50 minuter
Känsla: Helt OK, dock spökade mitt ben/min höft på höger sida en del

Inga kommentarer: