måndag 19 april 2010

Måndag igen

Ser tillbaka på en vecka som var väldigt bra, det hände en massa roliga saker, jag hann med en massa saker och träningen kändes bra. En snabb summering säger:

Löpning: 39,1 km (totalt 4 pass)
Racer: 22,5 km
Spinning: 2 pass
BodyPump: 2 pass
BodyCombat: 1 pass
Core: 1 pass
Simning: 1,75 km (1 pass)

Efter långpasset på lördagen myste jag med barnen hela eftermiddagen, sen fick de nog och drog till kompisar båda två. Där satt jag kvar alldeles själv.... På kvällen svidade jag om och blev discodrotting på dansgolvet - jisses vad vi dansade!
Söndagen började lite segt, några glas vin för mycket hade det nog blivit. Men maken och jag hade bestämt oss för att lufta racern och så fick det bli. Härligt solsken och samma runda som förra veckan, den här gången gick det betydligt lättare. Vet inte om det berodde på vädret eller på att vi faktiskt börjar anpassa oss till att vara cykelmänniskor. 22,5 km på 54 minuter blev det. Firade genom kulglass - sittandes i bilen för det var för kallt på uteserveringen. Mysigt i alla fall.

Väl hemma somnade jag och sov två timmar. Inte den perfekta uppladdningen inför mitt pass... Tog mig i kragen och åkte på passet innan, core, innan jag körde mitt BodyCombat. Det var väldigt seeeeeeeegt. Pizza på vägen hem, dvd med maken i soffan och sedan sängen igen. Och nu är det måndag!

Veckan bjuder på tjänsteresor igen men lite träning ska man väl kunna klämma in ändå? I dag är det BodyPump och spinning, i morgon löpning och simning, onsdag morgon väljer jag fortfarande mellan BodyPump eller löpning, torsdag vila och förhoppningen är att köra långpass på fredag. Riktigt långt.

Ha en trevlig vecka!

Inga kommentarer: