tisdag 27 oktober 2009

Så fixar du marathon...

.... berättar tydligen Aftonbladet i dag. Spännande, bäst jag läser så att jag inte missar något i träningen till mitt femte marathon. Vilken tur att att jag råkade läsa det här.

OK, jag ger mig, ska sluta vara sarkastisk nu. Kanske kan det få någon att sätta ett nytt mål mot marathon vilket vore fantastiskt. Själv startar jag uppladdningen med vila i oktober och november innan jag kör igång på allvar i december. Självklart följer jag min mästare Szalkai även nu. Jag längtar efter att han ska uppdatera träningsschemat så att jag kan starta! Läser också på www.marathon.se att banan för Stockholm Marathon ändras en del. Kul!

I kväll hade jag en date med Mannen igen, en mörk och snabb sådan. Vi smet från barnen en stund och hann prata om ditt och datt också. Ja alltså, vi sprang förstås, inget annat.

Distans: 5,5 km snabb
Tid: 34 minuter
Känsla: Mannen är en riktig slavdrivare som driver på mig snabbare och snabbare, mycket bra!

Inga kommentarer: