fredag 28 december 2018

Julen 2018

Wow så fort den är över den där julen. Man pysslar och donar och stressar och planerar och fixar och trixar och vips så är det över. I vårt fall varade själva julafton ungefär mellan 14 och 18. Sen satte jag mig med Dottern i soffan med ett alldeles för dyrt vin och bara softade innan en god vän kom över för babbel. Typiskt bra.
Men som vanligt tar vi allt i fel ordning då jag förlitar mig helt på bilder och inte mitt minne.

Jag och Marie peppar varandra och följer ett träningsprogram för Stockholm Marathon. Det är 26 veckor och nu är vi på vecka 4. Jag har följt det på en höft, i alla fall försökt så gott det går men det var några för många resor innan jul som gjorde att det blev annat som prioriterades i Marre Marängs liv. Den här veckan är det fyra pass - ett lugnt på 5 km på julafton (som jag hoppade över pga anledning), ett tröskelpass (check och även check på att det var mitt första kvalitetspass), ett pass med korta intervaller (söndag morgon) och ett långpass som jag gjorde i dag. Det stod 14 km och jag genomförde exakt 14 km. Fick springa fram och tillbaka på gatan några vändor för att få ihop det sista. Löparnörd. Solen sken och det var underbart.
Rosiga kinder, iskall rumpa och varmt hjärta.
I går simmade jag, också första intervallerna på länge vilket jag är glad för. Jag har bara fått till en simning i veckan nu ett tag men men, nya tag nästa år.

På annandagen blev det tröskelpass och sen ett kettlebellspass bara för att jag var så sjukt sugen att svinga igen. Kul! Sen åt jag mat i typ 4 timmar i sträck. Det här med att dejta en bagarson är inte det smartaste drag jag gjort.... Den efterrättts- och kakbuffén var inte att leka med. Hann inte ens fota för jag blev så till mig.

Juldagen blev RPM, också det otroligt roligt.
Sen softade jag typ hela dagen och laddade med ny energi genom att träffa några vänner. Här är en av dem.
Julafton vaknade jag i Hans famn, lång frukost och sen firande med barn och föräldrar. Mysigt. Finaste tomten. Hjärta, hjärta, hjärta.
Nu är det fredag, jag jobbar och fixar hemma. I kväll blir det dejt med hjärtat och i morgon är det lördag igen och dags för nya äventyr. Längtar.

Inga kommentarer: