måndag 7 augusti 2017

Jag trodde änglarna fanns....

... bara, bara i himmelen. Låten går på repeat i dag i mina öron när jag med stor entusiasm tar itu med mailhögen som växt sig galet stor under sommaren. Men det är ändå skönt med nystart, omstart, skönstart.


Semestern har varit fantastisk, en blandning av bergbestigning, en anings träning, bokläsning i massor, reflektion, eftertanke, stressminimering. Och sista veckan en massa sol och bad i Bulgarien. Jag är laddad till tänderna och redo för något nytt! Bring it on!


Morgonjogg i ett varmt Bulgarien, alltså det gick verkligen inte att träna.
 Middagar med fantastisk utsikt.
 Jag och Sonen.
 Strandselfies of course.
Fika på bästa fikastället i Dalarna innan avresa till solen.
Fika på bästa fikastället i Torsåker tidigare samma dag, naturligtvis hade vi som pliktskyldigast cyklat några mil innan. Ytterst få.
Och skaldjursplatå ännu någon dag tidigare. Mmmmm.
Men nu är de slappa dagarna över, nu är rutinerna tillbaka. Om mindre än två veckor ska jag och Marie springa 45 km i dalaskogarna. Både hon och jag har varit skadade på lite olika sätt under hela sommaren så träningen har blivit lika haltande som vi varit men det struntar vi i nu. Nu blickar vi framåt i stället för bakåt och ser fram emot en kul dag i fädernes spår.


Och det är också mitt motto för tiden som kommer från och med i dag - blicka framåt och inte bakåt. Jag har lagt för mycket energi på att titta i backspegeln i stället för att titta framåt. Så från nu inte så många regler, modeller att hålla sig till, mer skönt flow, mer lyssnande på mitt eget hjärta, mer förlåtande. Nystart, omstart och skönstart var det ja.

Inga kommentarer: