måndag 14 augusti 2017

Raceweek

Raceweeks har inte haglat detta år, knappt några race alls faktiskt (Göteborgsvarvet och Vansbro Triathlon tror jag är de enda faktiskt). Men på lördag ska jag och Marie ut i dalaskogarna och långsamjogga. I går var vi ute en sväng och testade benen och hjärtat, det kändes oväntat bra! Lätta ben och pulsen var snäll. Skönt. Festade till söndagen med att gå på E-fit också. Jojomensan.

I helgen har jag för övrigt mest bara latat mig, kräftskiva i Dalarna på lördag. En sån där mysig där allt är lättsamt och trevligt. Bastu och bad i Siljan också.
Fredag var discofredag, jag och SuperSnabbaSilverSara joggade och sen flexade vi muskler. Big time.

Vi satt till och med i en sån där maskin som ska bygga stora muskler, en typ av pec dec (eller hur det stavas) där man ska föra armarna in framför kroppen och bygga snygga discobröstmuskler. Jag fick kramp i armvecket av övningen, Sara under foten. Nåja, vi har lite kvar att lära gällande disco tror jag.
Glassätandet behärskar vi till fullo. Vi har övat och övat.
Nu ska det nojjas för vädret i en vecka då. Let the raceweek begin! Oxberg, skärp dig.

Inga kommentarer: