måndag 13 februari 2017

Min helg

Åkte till storstaden redan på torsdag för att jobba där resten av veckan. Efter en megatung presentation på fredag eftermiddag var orken helt slut, kroppen kändes som gelé och enda sättet att bota det var en kort jogg. Och vin. Vi checkade nämligen in på The Winery Hotel i Solna för lyxhelg.
Efter joggen fick vi en genomgång av hur de tillverkar vin på hotellet och lite tankar kring deras vinfilosofi. Spännande!
Middag, test av Vinoteket (ladda ett kort med pengar, provsmaka viner, coolt) och tidigt i säng.
Jag hade lovat Marie att jag minsann skulle göra veckans långpass trots att jag var på galej så jag drog med Pojkvännen ut på en tur. Vi såg att just Hälsans Stig skulle ta oss runt Brunnsviken och ge oss exakt 12 km. Som hittat!
Vi trippade iväg. Lite stelt och jobbigt först men ganska snabbt hittade vi ett skönt tempo. Underbar runda men ibland hamnade vi lite snett då det inte var överdrivet många skyltar (eller så såg vi dem inte för vi spanade på svanar eller skridskoåkare). Vi tog vänstervarv och hamnade först vid Tivoli, glömde att vi skulle gena över och tog en runda på udden. Fick vänta in någon som skulle studera naturen.
Trippade vidare och hamnde vid Naturhistoriska museet, mötte en miljard barnfamiljer som skulle tillbringa dagen där. Vidare förbi en massa fina träd som jag glömde fota men ett träd hann jag med.
Vi sprang förbi en massa fina hus, till slut Haga slott också. Otroligt vackert!
Förbi några småbåtshamnar, Hagaparken och sen var det dags att kika på ett träd igen.
Ibland var det väldigt isigt, ibland helt bart, mycket variation med små och stora backar här och var och alldeles underbart och vackert. Fin utsikt.
Det saknades 100 meter när vi kom till hotellet så det blev en liten runda utanför. Vågar inte annat.
Snabb dusch, en sväng till Mall of Scandinavia (hittade INGENTING) och sedan tillbaka för champagne provning. Exklusivt, lärorikt och riktigt bra.

Fantastisk middag där hotellet väljer viner först och sedan funderar ut vilken mat som passar till. Desserten var magisk.
På söndag morgon var det något segt men att få Amarone-ägg piggar upp. Så också de sjuttiotusen croissanterna jag åt med nutella.
Avslutade helgen med att intervallstäda lägenheten, packa upp, gym, handla, jobba, fika med vän, yoga och fika med fler vänner. Somnade ovaggat....

Inga kommentarer: