torsdag 13 oktober 2016

Saker jag funderar på

1. Livet
Börjar med den minsta och enklaste. :) Men ärligt talat, det här med att omge sig med människor som ger energi, det är ju faktiskt a och o. Människor som accepterar dig för den du är, delar din glädje när du är glad och finns där när du är nere. Borde vara så enkelt men är ändå så svårt. Rensa i rabatten som en klok vän till mig säger.

2. Villfarelser
Bara älskar den Facebook-sidan, nördar ner mig totalt i den.


3. Min framtid på 3 minuter
En bok för reflektion, eftertanke, framåtanda och att ta tag i sitt liv (släng offerkoftan och släng dig ut). Jag har börjat skriva och blir förvånad över hur mina tankar skapar min framtid och min framtidstro. 3 minuter om dagen, det har du tid för.


4. Lägenhetspriser
Ja, högt och lågt. Råkade få upp en sån där länk på någon blogg eller var det var och häpnade över priser på boende i Tjockholm. Men herregud! Betala 10 miljoner för ett GARAGE!
Eller 30 miljoner för en lägenhet + 10 000 kr/månad i hyra.
What! Börjar uppskatta det vi har i vår lilla håla där man kan få 60 hus för 30 miljoner, ett helt bostadsområde och lite till... Funderar däremot på min egen framtid, vart vill jag bo, hur vill jag bo, hur vill jag ha det. Egentligen.

5. Träning
Ja men träningen då? Jo jag tuffar på. Älskar simning nu och prioriterar det så mycket jag bara kan. Har också följt min regel om att inte pressa in mer träning på bekostnad av en massa stresshormoner. I går simmade jag ett favoritpass som Sara satt ihop för länge sedan, kortade dock ner det för att slippa stressa till jobbmiddagen.

Insim 300 m
Serie
200 fr lätt @ 5:00 + 4 x 50 fr hårt @ 1:15
150 fr lätt @ 3:45 + 3 x 50 fr hårt @ 1:15
100 fr lätt @ 2:30 + 2 x 50 fr hårt @ 1:15
50 fr lätt @ 1:15 + 50 fr hårt @ 1:15
Fenor (skulle ha körts två gånger men körde bara en gång)
75 fr + 25 fjäril
50 fr + 50 fjäril
25 fr + 75 fjäril
Avsim 200 m


Slut på meddelande.

Inga kommentarer: