onsdag 19 oktober 2011

Stolt som en tupp i Tällberg

Det är inte mycket aktivitet här på bloggen just nu. Det är liiiite för mycket budgetar och strategier och verksamhetsplaner och organisationer och möten och.... i oändlighet amen. Har precis kommit hem från underbara Tällberg. Två dagar i paradiset, god mat, goda viner, goda efterrätter, hembakt till varje fika, godis framme exakt överallt. Men vet ni vad? Jag bestämde mig redan på vägen dit att jag skulle vara snäll mot min kropp och mitt löfte - oktoberutmaningen. Därför bad jag om keso i stället för go'fika, åt massor med lax till lunch och middag, drack vatten till maten, åt frukt i stället för godis när ögonen började falla ihop under mötet. Jag fixade det! Jag är så stolt! Var också snäll mot kroppen och gav den en löparrunda efter allt sittande. Att jag som bonus sprang vilse vet jag inte om det är bra för kroppen eller inte. Lite läskigt var det eftersom jag inte hade en susning om vart jag var, ingen gatubelysning, mörkt och regnigt. Men jag hittade tillbaka. Kan tillägga att Tällberg är mycket backigt.Efter löpturen hade jag ungefär 20 minuter till godo innan snabbduschen så jag slängde mig ner på det pyttelilla hotellrumsgolvet och körde benböj, crunches, plankor, dips och annat roligt. Anlände sedan rödblommig till middagen. Där jag som bekant bara drack vatten. De måste trott jag var smått galen (vilket är sant) alternativt gravid (vilket inte är sant vad jag vet).Vi bodde fint på Åkerblads, mitt emot min dörr hade en superkändis bott några år. Nu sitter jag i soffan och får en resumé om vad som hänt här hemma medan jag latat mig i Tällberg, pluggar engelskaglosor med sonen, snackar träning med dottern och har också hunnit med att vara vikarie för Functional Moves och BodyCombat. Livet leker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra kämpat att verkligen stå emot alla godsaker, det vete tusen om jag klarat :) Stor eloge till Maarit och nu kämpar vi på de sista dagarna!
Ida

Jessica sa...

Superbra! Nu är det snart november och då kan man unna sig en liten godbit då och då ;)
Förresten var du supersnygg som 80-talist :D