fredag 14 oktober 2011

På torsdagar somnar jag bäst

Så även i går. Det blev en helkväll i går, snacka om party! Började med att springa i kapp mina kollegor på gymmet som var ute på backträning. Hann nästan i kapp med intervallerna. Fast bara nästan. Lite löpstyrka på det och vi var ett gäng trötta löpare som segade oss tillbaka i mörkret.

En snabb banan (finns det långsamma också?) och in i en full sall med BodyPump-entusiaster. Försökte spara på mig lite men det gick inte, inte med den girlpower som de båda instruktörerna förmedlade där framme. Full fart, rätt in i kaklet.

Sista passet, yoga. Var orolig för att orken inte skulle finnas där men jo då, det gick bra. Axlarna protesterade en del men annars ett härligt flow. Huvudet var någon helt annanstans mest hela tiden, en massa tankar som virvlade runt och försökte få fäste utan någon framgång. Men kroppen visste på något sätt ändå vad som skulle göras och den levde sitt eget liv. När timmen var slut var huvud och kropp enade i en härlig bomullskänsla. Svävade hem och nästan direkt i säng. Somnade innan huvudet landat på kudden.I dag är det fredag, återupptog en underbar gammal vana med fredagsspinning. Svettades helt enormt passet igenom, stor blöt fläck under min cykel. Kunde vrida ur kläderna. Och nu kära vänner är det HELG! I morgon väntar 80-talspartaj. Lovar att lägga ut en bild på eländet.... Nu återstår bara frågan - hur får jag lite färg på Mannen så han matchar den röda dräkten jag tagit fram åt honom? Och hur får jag mitt hår så där krulligt och fint? Måste sova på saken.

Inga kommentarer: