onsdag 5 oktober 2011

En tidig morgon i Mjölby

Tänk vad spännande det är att få resa i sitt jobb! Nu kanske Mjölby inte är världens mest exotiska plats men ändå. Det bästa med att vara en träningsnörd och framför allt löpare är att få uppleva dessa städer. Annars brukar vi resande mest hänga i hotellbaren på kvällen och sedan vidare till nästa stad.I går testade vi en härlig thairestaurang i stället för hotellets "flottiga" meny. Gillas! I morse klev jag upp långt innan sex, drog på mig löparkläderna och körden en uppvärmning i en stad som inte vaknat. Vågade inte gå utanför de stora gatorna men det var vackert ändå.

Efter mina 20 minuters lätta steg i mörkret, klev jag in i gymmet, inte så välutrustat som ni ser. :-)Men allt går! Körde mina styrkeövningar utan vikter. Nä förresten, i press pullover använde jag min dator som vikt. Skulle behöva ansöka om en tyngre dator tror jag för det var då inte mycket till motstånd. Eller kanske en sådan där gammaldags telefon i backelit i stället för en fånig iFån. Det finns inga problem, bara möjligheter....

Just ja, sen har jag jagat runt i halva Östergötland efter en mack/pressbyrå som säljer Keso/Kesella. Det verkar inte ha kommit hit ännu. Skärpning! Till slut hittade jag en ICA-affär som var morgonpigg så förmiddagens fika blev räddad. Som ni kanske vet förvandlas jag till ett monster om jag inte äter exakt så som Skalman gör, på bestämda tider. Önksar jag också kunde sova middag som Skalman gör....

I eftermiddag susar jag förbi Motala på vägen hem, ska känna av stämningen och ladda för Vätternrundan nästa år. Oh yes!

Inga kommentarer: