torsdag 9 juli 2009

Översvämning

Lite tyst på bloggfronten - brist på dator och uppkoppling. Hann dock med en runda till i Finland med samma flyt som tidigare - min kropp kanske trivs bättre i Finland? En lugn runda på 6,5 km på ungefär 40 minuter blev det i alla fall.

Men, till äventyret - vi har varit på Åland och tältat. Det började inte så bra. När båten kom fram till Mariehamn ösregnade det. Inte lite utan riktigt, riktigt mycket. Hets-familjen med mannen i spetsen (det brukar vara jag) ringde genast och bokade om biljetterna så att vi så snabbt som möjligt skulle få lämna eländet. Närmare bestämt inom ett par timmar.....

Efter moget övervägande (=skicka ut ungarna i en godisbutik, skrik åt mannen allt vad du orkar och han skriker tillbaka lika mycket, rutorna immar igen av hettan) bestämde vi oss för att ge det en chans. Till campingen i Mariehamn, upp med tältet och som genom ett trollslag fick vi världens bästa och mysigaste kväll. Hela påföljande dag var också full med solsken och rundåkning på Åland - Kastelholms slott, Bomarsund, Pommern och bad. På kvällen började det regna när vi lagt oss. Ingen fara! På natten ökade regnet och det stormade rejält. Håll i hatten! Vi var jätteglada över att vårt fina tält höll hela tiden, det blåste inte iväg ens lite. Fast framåt sju väcker min man mig och meddelar att det går en vårflod under vårt tält. Han brukar överdriva ganska rejält så jag var inte så orolig. Innan jag klev ur sovdelen.

Nedan på bilden ser ni platsen där vårt tält stod, snyggt va?




I med grejorna i bilen, huller om buller, allt är blött, ungarna vettskrämda, hela campingen kokar. Ja, ni fattar....

Som tur var hade vi bokat biljetter hem vid lunchtid så nu är ordningen återställd igen. Hem, ljuva hem. Fick ett sms från kompisen på vägen hem, ett erbjudande jag inte kunde motstå - teama med henne på BodyCombat på kvällen - SJÄLVKLART! Mannen kan ju tvätta tältet, torka madrasser, sovsäckar, packa upp allt ur bilen som ligger huller om buller, ta hand om trötta och griniga barn. Jag är så fiffig!

Nu gäller det att mentalt ladda om inför nästa tält-tur som börjar på söndag eller måndag. Men tills dess ska jag njuta av att ligga i min egen säng. Utan en flod under sängen hoppas jag.

Inga kommentarer: