måndag 6 maj 2019

Underbar helg

Vissa helger har en stjärnglans över sig, det går inte att komma ifrån. Just den här helgen blev helt magisk. Kanske för att den var helt oplanerad, kanske för att jag äntligen fick vara hemma tillsammans med barnen eller kanske var det för att min träning just den här helgen var så där lätt, fri från krav och där kroppen var urstark.

Jag jobbade hemma på fredagen och var så där sjukt effektiv så jag nästan blir rädd när jag tittar på allt jag åstadkommer under en dag. Nästan övermänskligt. Loggade ur precis lagom till att hinna med fredagsspinning med härliga Linda. Hade kanske tänkt backlöpning, gym eller något annat under dagen men nu blev det så här och det blev perfekt. Skiftesintervaller när de är som bäst med sjukt peppande fröken och sjuk peppande musik.
Gick hem och svängde ihop kycklingburgare till mig och barnen.
Mys med barnen, en film och sen redo för sängen. Innan tio....

Lördag - klev upp tidigt, chockades över mängden snö som kommit men drog sen ut på långlöpning. Inget direkt mål, inga krav bara löpning med en ny bok i lurarna. 5 km blev 10, 10 blev 15, 15 blev 18 och så tänkte jag att jag kan väl lika gärna köra en halvmara nu när jag ändå är ute och när känslan är bra. Så det blev det. Stoppade klockan på 21,13 km och hängde en stund med grannen innan dusch och piff och in till Gävle för lunchdejt.
Lunchdejten blev lång och härlig, vi avslutade med att shoppa nya kläder till vårgarderoben och sen drog vi till IKEA. Länge sedan jag shoppade i 5 timmar (fast hälften av tiden var nog lunch och fika när jag tänker efter).

Hem, mat med Gullungarna och sängen tidigt igen. Söndag bjöd på långcykel med ett härligt gäng. Som vi cyklade! Och lyxen att få cykla två-par, alltid ha någon att prata med. Allt går så lätt då. Mina ben var lätta, snabba och starka. Jag log så jag dreglade. Njutning.
Och fikat sen. Hemgjord budapest-stubbe och varmkorv. Kan inte bli bättre.
Hem igen, fika med Sara (som också cyklade), tvätta, städa, handla, planera/laga mat, fika med en kompis och till slut dök också Han upp. Hela hjärtat fullt igen.

Nu är jag tokladdad för en hemmavecka. Alltså jag ska vara på hemmaplan hela veckan! Det är så sjukt så jag nästan inte förstår det ens. OK, en natt ska jag sova över på annan ort men vad då. Lyx. Det är var det är. Lyx.

Inga kommentarer: