tisdag 7 maj 2019

Träning på 30 minuter

Ibland slår träningslusten till men hur du än kikar i kalendern så finns det ingen riktigt bra lucka. Jag tränar hellre en kort stund än inget alls men försöker tänka igenom både en och två gånger innan jag pressar in träning så att den ökar stresspulsen. Träning ska ju vara en ventil, återhämtning, belöning. Inget måste som ska pressas in till vilket pris som helst.

I går insåg jag att det dök upp 40 minuter lite oväntat. Jag tvekade inte en sekund, drog på mig tightsen och drog iväg. Passet låg färdigt i mobilen i min fantastiska Mized-app (Lofsan är grundare) så det var bara att köra igång.
Uppvärmning/rörlighet x 2 varv
10 framåtfällda rotationer med pinne
10 rotationer över huvudet med pinne

Huvudövning
4 x 10 stångrodd (30 kg)

Cirkel (45 sek/15 sek) x 5 varv
Thrusters med hantlar (5 kg's)
Utfall framåt med viktplatta (10 kg)
KB-sving 16 kg

Bål
3 x 10/sida av sidofällning med KB
3 x 45 sek fotlyft i planka

Totalt 35 minuter men det hade gått att köra på 30 minuter om jag hade ökat tempot något. Glad och nöjd! Obligatorisk selfie på det och sen direkt in på nästa möte både svettig och darrig.

Inga kommentarer: