torsdag 30 juli 2015

En kossie

De såg så glada ut de där små kossorna när vi kom löpandes i bondeland. Överlyckliga sprang de till staketet och hejade, flinade upp sig fint när vi tog en kossie.
Sen tror jag de tyckte vi sprang lite för långsamt för deras smak så de vek av. Jag hade en dålig dag, var en riktigt bitterf*tta och klagade på att det var för många uppförsbackar och att vägen var på tok för rak. Stackars Sara som fick släpa på dessa tanter. Dessutom fick hon lyssna på sånt som en ung tjej inte bör höra såsom hormonstörningar, skilsmässor, 40+ raggningsknep och annat. Hon låtsades som att hon inte hörde tror jag. Vi gnetade ihop nästan 22 km i alla fall. Trots gnäll.
Resten av dagen ägnade jag mig åt att försöka fixa till frisyren, handla saker på IKEA till mitt ekande hem och så en "svamppromenad" med MTB-räven. Vi konstaterade att det fanns mer svamp på våra intima ställen än i påsen.
Men go'fika hade hon fixat. Och KAFFE. Mmmmmm.
Snygga polarna. Eddie var något svårflörtad gällande bilder till bloggen, han får så många beundrarbrev så han vill gärna vara något anonym framöver.
Efter en vilodag med kanske något glas rosé och tjejbubbel, drog jag iväg på ensamcykel och crosslöp. På löpningen öppnade sig himlen och jag lekte lite Miss Wet T-shirt där ett tag. Grrrrr.
Nu dags att jobba lite, följa med Dottern till hennes hem (fatta vad mycket packning hon släpat med sig över sommaren!), handla lite mat så hon klarar sig och pussa ihjäl henne. Sen har jag och Sara ett beslut att fatta.

Inga kommentarer: