onsdag 15 juli 2015

Skitpass

Allt är inte perfekt jämnt. Alla träningspass är inte så där wow och solsken även om det kanske verkar så. I dag hade jag ett riktigt skitpass. Så där på riktigt så jag börjar fundera över vad jag egentligen håller på med. Kanske borde börja med knyppling i stället. Hade bestämt att jag ska köra torsdagens cykel + löp i dag då jag åker iväg på minisemester med barnen ett par dagar. Satte mig på sadeln innan tio och planen var 5 mil. Det blev 5 mil men herregud alltså, ingen krut i benen, kroppen var seg, tankarna var mörka som åskmoln. Mitt dåliga självförtroende malde ner mig totalt trots solskenet och de ljumma vindarna. Det var inte roligt en endaste liten stund.

När jag kom hem fick jag hjälp att bära in cykeln, bytte till löpskor och bröt. Gav det inte ens en riktigt chans. Huvudet ville inte, lusten fanns inte där. Snicksnackade med Sonen en stund och vi kom fram till att morsan nog behöver en rejäl fylla. :) Nä, det behöver hon inte men lite vila, lite tankar på annat, lite mindre prestationskrav.

Nu lägger jag det där hemska passet bakom mig, gaskar upp mig och kommer tillbaka med ny kraft till helgen då jag ska långsimma och långspringa. Med ett gladare huvud och en piggare kropp.

Inga kommentarer: