måndag 27 juli 2015

Jävla brevlådor

Jag är bekymrad över min simning. Igen. Det händer inget, jag utvecklas inte och nu till råga på allt har det börjat göra ont. Skit. I dag fick Sara agera teknikvakt då jag skulle göra ett rent teknikpass. 
Fokusera på enarmssim, catch-up, slappna av i underarm/hand, gliiiiiid, rotera. Simmade mest i cirklar men visst, efter några korrigeringar lossnade det.

När vi skulle korsa sjön en sista gång tänkte jag att jag ska göra mer som Sara - rakare arm och släng i den, tvärtemot för vad alla total immersion människor förordar. Och helt plötsligt bara gled jag fram i vattnet. Mer avslappnat och snabbare!

Sara filmade som alltid och tagit tusan om det inte ser bättre ut. Inte bra för jag korsar och sätter ner vänstern på ett mysko sätt men KÄNSLAN fanns där.

Nä, nu skiter jag i alla brevlådor* och kör väderkvarn i stället. Veva som om det inte finns en morgondag. Typ. Borde lyssnat på Colting från första början. :)

* I total immersion ska man tänka att när handen går i vattnet ska du in genom en brevlåda vilket gör att du måste vinkla handen och "slinka in" hand och arm genom en liten öppning.

1 kommentar:

Jessica sa...

Jag är så imponerad av hur du kämpar med simningen. Jag tror aldrig att jag kommer att lära mig att crawla. Är glad att jag kan hålla mig flytande på ett eller annat sätt i vattnet :D