måndag 9 mars 2015

Sjukstuga

I stället för att få köra Vasaloppsspinning med kollegorna på gymmet fick jag titta på Vasaloppet i soffan.

Fick också vicka bort mina båda klasser på eftermiddagen. Kvällens simning med Gävle Tri var bara att glömma. Tyckte synd om mig själv mest hela dagen.

Dottern försökte pigga upp på alla möjliga sätt - enligt henne är det effektivt att kyla tårna när man får febertoppar. Kanske, för jag mådde genast bättre efter behandlingen. Eller var det för att jag låg dubbelvikt av skratt kanske?
Och ungefär i den där positionen tillbringade jag hela dagen. Ibland låg jag ner för att variera.

I dag skiner solen, jag aktar mig för att läsa på bloggar och Funbeat om premiärturer med racer på asfaltsvägar, om långpass i solsken och med fågelkvitter i öronen (du borde skämmas Cavallin - "fågelkvitter och porlande bäckar underlättade löpningen", tjejen sprang 30 km för skojs skull) och andra roliga motionsaktiviteter jag kunde sysslat med i stället för att ligga i soffan. I dag har jag dessutom ingen röst vilket Dottern tycker är skönt .

Nä, nu längtar jag efter att återuppta långpass/terapisamtal med de här Camillorna

och med de här pinglorna

Jag vill cykla långpass (och FIKA) med det här gänget

Som grädde på moset dök mina nya cykelkläder upp i veckan. Som jag längtar efter att få prova dem på riktigt.
 Tur att tulpanerna från veckan lever, enda ljuspunkten just nu. Ja jag vet, jag är en dramaqueen.

1 kommentar:

Färgfilm sa...

Krya på dig Marre!