onsdag 28 januari 2015

Hot babe

Aldrig är man så het som efter ett pass längdskidor + löpning i lätt snöfall. Grrrrrrrr.
Sotade ögon får en helt ny innebörd. Hur som helst så var jag på skidteknikträning men då jag och den andra deltagaren inte hade fäste (de andra fick gå hem då det fastnade en decimeter snö under skidorna) blev det stakning för hela slanten. Och jag blev så glad! Coachen tyckte jag hade en bra grund, vi ändrade min stavisättning något, jag ska sätta i staven mycket längre fram än vid pjäxan för att få med mig kraften (där det är platt alltså, inte uppför). Jag övade på att dra upp frekvensen och jag övade på att få ut armbågarna något. Och så tyckte han att mina stavar var för korta. Materialsport var det ja....

Som avslutning sa han till mig och den andra tjejen - jojjomensan, jag har sett elitåkare med sämre teknik än er. Och då var min dag gjord. Jag är nästan bäst. Nästan.

Inga kommentarer: