onsdag 5 mars 2014

Brevet hem från Amerikatt

Hej alla där hemma! Nu har jag kommit till Amerikatt. Det är en lång resa ska ni veta. Först fick jag vakna 4 på morgonen och ta ett flygplan till Amsterdam. På det planet hade jag tydligen bara köpt en halv stol, kanske är det besparingar på firman som jag inte vet om. Eller så hade det blivit någon miss i bokningen och de hade inte förstått att gubben brevid mig hade bokat 1,5 stol. Det var trångt, det var det. Men det var inte det som var det värsta. Nä, på morgonen dagen innan fick Dottern magsjuka så jag bara väntade på att jag skulle börja må illa och spy ner storgubben brevid mig. Hade ju aldrig kunnat ta mig ur stolen med honom sittandes på halva mig.

Sen kom jag till Amsterdam. Det var fint. Tulpaner överallt. Och nitiska tulltjänstemän som gärna ville gå igenom mitt handbagage. Noga. Väntade bara på att de skulle dra på sig vita handskar men det hände inte. Kom på mitt plan mot Amerikatt och var rädd för magsjuka igen. Där hade jag en egen stol och hade tur som en tok för på stolen brevid mig satt en tjej med militärpass vilket tydligen innebar att hon var en hjälte för alla andra amerikaner på planet. Hon fick extra service som jag också åtnjöt. Jag försökte se så militärisk ut som möjligt. Vågade dock inte fråga henne vad hon gjort i Europa, det kan ju vara militära hemligheter.

I Amerikatt pekas det, det är människor överallt som pekar vart jag ska gå och varför. Det tog en hel timme att visa upp mitt pass, lämna handavtryck och se myndig ut. Nu la jag dock ner den militäriska looken, tänkte det var bäst så. Och så kallar alla en för darling och sweatheart. Det är sött tycker jag.

Kom till hotellet. Det är jättestort. Allt är så stort här i Amerikatt. Jag bor på 21:a våningen och utanför, nere på gatan, finns ett skjul som det påstås lekas Adult games i. Jag tänker att det kanske kan ha något att göra med Crossfit Games ju som har börjat så jag tänkte se om jag kunde kila dit och göra veckans Open Workout (amrap 10 minuter, 30 double-unders, 15 power snatches 34/25 kg). Återkommer med rapport. Men i stället för att gå till Adult games så gick jag till hotellets gym och brände av lite löpning och några ocoola styrkeövningar. Mest glodde jag på övningarna (?) som ammerikanerna gjorde. De var..... annorlunda. Väldigt många förenade också nytta med nöje och satt och läste dagens tidning på cykel/löpband. Praktiskt.
Och så slog jag nästan vakenrekord - var vaken i hela 24 timmar innan jag la ner huvudet på kudden. En jättestor kudde.

I dag har jag varit på möten hela dagen. Och ätit. Herregud vad det äts här i Amerikatt! Det är fika, frukost, fika, lunch, fika, fika, fika och så lite till fika. På förmiddagen åt jag bara nyttiga saker, sen drog de ur ässet ur jackärmen och jag hade inte en chans. Chokladcroissanter. Borde förbjudas.

Nu har jag varit på gymmet igen. Det blev cykel på en konstig cykel som gör att jag troligtvis inte kommer att kunna sitta så mycket i morgon och så var det löpning på det. Löpningen gick så himla bra. Ville aldrig sluta. Det beror dock inte på att benen var pigga utan för att de har TV på löpbandet och jag blev helt fast i ett Dr Phil avsnitt. Så spännande och märkligt.
Nu har jag duschat och ska äta igen. Why not.

Hej då från Amerikatt! I morgon ska jag nog köra pass på Adult Games.

Inga kommentarer: