söndag 1 december 2013

YES!

Ännu en nervös kväll i Marres hem. I dag släpptes platserna till Sveriges bästa triathlon - Vansbro Halv Ironman. Och det var många som skull slåss om de 600 platserna, förra året tog det inte många minuter innan alla platser var slut. Det var nu eller aldrig. Den enda tävlingen 2014 som Mannen och jag verkligen ville köra.

Började lite lätt piska upp stämningen 19:30. Katten har dock vant sig och vet att det inte är dags för myspys/god mat direkt. Hon smet ut. Även Mannen och Sonen försökte smita ut (samtidigt med katten) men den gick jag inte på.

Jag satt vid en dator, Sonen och Mannen vid den andra. Uppdatera, uppdatera, uppdatera. Sonen är fokuserad.
Till slut blev klockan 20:00. Inget hände. Ännu mer nervös. Men till slut, Sonen var först på, in med Mannens namn och katching. Inne. Samtidigt lyckades jag också registrera mig. Snabb som vinden. Sonen tycker att hans heroiska insats borde ge pluspoäng inför kommande födelsedag på onsdag. Nja säger mamman.
Notera Sonens sportklädsel.

Så nu är vi anmälda till Vansbro Triathlon 2014. Dags att börja träna!

Inga kommentarer: