tisdag 17 december 2013

Hört vid middagsbordet

Mannen: Jag skulle nog vilja göra en tatuering (fast han säger daduering såsom Dottern sa när hon var liten för ett par år sen)
Sonen: Jaha, på vad då?
Mannen: Men typ en eller två bokstäver.
Sonen: Ma Ma? *asgarv*
Mannen: Nä, det där snygga kombot med I och M som Ironman.
Jag: MEN VÄNTA NU LITE, VAD ÄR DET FÖR KRIS DU HAR FÅTT? (lite för högt och lite för argt)
Sonen: (säger inget för han vrider sig av skratt så spagettin flyger ur munnen)

Lång tystnad.

Mannen: Ja, vad är det för fel på det då?
Jag: Bättre du daduerar in Mamma i så fall.
Sonen: Ja, för tänk om de kommer på att du dopat dig och diskar dig i IM, ska du daduera in ett stort kryss över IM då? (vrider sig av skratt igen).

Mannen blir sur och går och diskar.
Saker som händer hos Marres familj en vanlig måndag kväll. Katten var ute, därför deltog hon inte i diskussionen. Annars hade hon säkert hållt med mig och Sonen. Dottern bor som bekant i Dalarna och spelade match mot Leksand då (och gjorde ett mål, bra där!).

1 kommentar:

Christian sa...

Heja Fredrik, klart han ska tatuera sig. Själv funderar jag på den klassiska bilden för triathlon där man ser en simmare, cyklist och löpare. Men med simmaren och cyklisten överstrykna då det inte riktigt är så skoj enligt mig. Jag kommer förmodligen bli nedröstad hemma vid mitt matbord också.