söndag 3 november 2013

Crossfit och New York Marathon

Sätter ihop dagens crossfit-pass. Det blir nog lite så där novembermysigt, lätt, skönt pass. Eller inte. Moahahahah. Googlade på inspiration och hittade en bild på bl a Mads Jacobsen, ni vet dansken som numera bor i Stockholm, om jag inte minns fel var han den första cf-coachen i Sverige och är väl ganska ruskigt stark. Skön känsla att behöva fästa vikter på stången med gummiband för att stången inte räcker till. Så ska jag göra när jag blir stor och stark. Nästa månad kanske?
Innan crossfit ska jag springa mitt 3000 meters test. Ångest är bara förnamnet men jag vet att det kommer att kännas skönt när jag väl sätter igång. Ska tänka på alla lyllosar som får springa i New York i dag. Typ 15:00 svensk tid kan vi börja följa dem over-there. Förra året var ju jag också där men det blev inget marathon, däremot en helt underbar jogg i Central Park med Szalkai. Inte helt fel det heller.

Inga kommentarer: