fredag 1 november 2013

På den första dagen simmar hon

1:a november. Nystart som heter duga. Nästan ledig dag i dag, ska bara jobba lite, ändå stod klockan på buzzande i vanligt gå-till-jobbet-tid. Fattade ingenting när den började buzza enträget men till slut slängde jag väl över benen över sängkanten.

Ingen frukost, snabb-packande av simväskan och iväg. Det kändes kallt att kliva i, hade knappt fått upp ögonen. Kroppen kändes stel och obekväm, axlarna trötta efter gårdagens BodyCombat (de fick väl en chock antar jag). Men sakta, sakta väcktes kroppen till liv och efter några svängar insim och några tekniksvängar så drog jag igång dagens pass - 400 meter test. Inget annat. Så simpelt men ändå så ångestladdat. Hade med Garmin den här gången för att få exakt tid. Pip och iväg.

400 meter är ganska långt när du ska köra det på tid. Jag har svårt att veta hur jag ska disponera tiden och sträckan. Minns också de första gångerna jag körde 400 meter test, hur jag var tvungen att stanna och vila, andas emellanåt, det kändes väldigt långt. Min första tid på 400 meter lång kring 15 minuter. Efter det har jag kommit ner till 12 minuter som bäst (dock med reservation för osäker tidtagning). I dag körde jag på 9:08! Grymt nöjd för jag vet att jag hade kunnat pressa tiden ytterligare för jag hade krafter kvar.

Mannen ser dock lite onöjd ut efter simningen för han fick sitta vid ett eget bord och äta frukost så Fröken Simfena och jag fick köra tjejsnack.
Fröken Simfena var med och övervakade mitt test i dag. I går var hon också över på en kopp kaffe då hon passade på att lämna över några saker som jag testa åt henne. Min tanke var att jag skulle testa dem i dag men i virrvarret i morse så glömde jag bort det.
Det är nya fenor och en ny typ av simplatta som ska testas. Främst är jag nyfiken på simplattan för ser ni vad det står - "strengthens and tones the lower body, core and BURNS CALORIES". Äntligen! Något som bränner kalorier! Som jag har väntat och längtat! Öhhhhh. Fast det står också att jag från och med nu och med denna underbara platta slipper skavsår. OK. Vad bra.
Fröken Simfena tycker också att jag ska kika på den här spännande filmen till vin och chips i kväll. Hon säger att det är som en thriller nästan, med hajar och allt.

Inga kommentarer: