tisdag 21 maj 2013

Premiärdopp och premiärtävling

I kväll ska jag bli grodkvinnan. Jag drar på mig min snygga Orca (förhoppningvis passar den för jag har inte testat den än), typ svettas ihjälp i bassängen medan jag kör Andreas Special - 3 x 100 meter med 3 minuters vila mellan intervallerna, lite benspark och så 3 x 100 meter igen. Typ dödsjobbigt men ack så effektivt.

I helgen ska jag också göra triathlonpremiär. Hualigen! Det blir i Gävle, en liten tävling som anordnas av Gävle Triathlon Klubb. Den består av 300 meter simning i bassäng, 18 km cykel och 6 km löpning. Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp loppet, hur jag ska fixa växlingarna, vad jag ska ha på mig eller rättare sagt - jag har inte koll på någonting alls. Tur att det är en Prova På-tävling så funktionärerna kan stoppa mig när jag drar iväg på cykeln i våtdräkt och simmössa.

Inga kommentarer: