onsdag 29 maj 2013

Min uppladdning

Den här veckan då det bara ska tänkas positiva tankar, laddas mentalt, vilas i form har inte börjat så bra. Har sovit dåligt, stressat mer än nödvändigt, ätit dåligt, mår konstant lite halvkasst och känner efter för mycket. Som en vanlig maravecka alltså. Men priset tas nog av min kära vän och kettlebell-kollega som jag fick påminna precis när passet skulle börja att det nog var lämpligt att ta av sig spinningskorna och byta till ett par träningsskor.....

Min middag i går - ett halvt paket polkaglass och en liten chipspåse. Bra? Kolhydrater? Nä, i dag skärper jag till mig och fixar riktig mat. Basta.

I kväll kör jag en kort sväng löpning, i morgon simning, på fredag en kort sväng racer + crosslöp och sen vilar jag. Nu är träningen gjord, dags att inkassera.

Vädret ser nice ut, lite för varmt men helt OK.
Jag kommer att springa i tights och en t-shirt (en rosa för att sticka ut). På Jubileumsmaran gjorde jag misstaget att springa i linne vilket resulterade i vansinniga skavsår på undersidan av överarmarna. Ouch!

Jag kommer heller inte att ha på mig solbrillor eller något annat som stör. Så lite som möjligt. Eventuellt, om jag får med mig, tar jag en gel som jag kan svepa som belöning efter halvmaran.

Min plan är annars att gå ut lugnt, försöka springa hela första milen utan stopp och sedan börja fylla på vid varje vätskekontroll med en mugg sportdryck och en mugg vatten. Och njuta så gott det går. Även på slutet. Jag ser riktigt mycket fram emot att få springa långt på lördag!

Inga kommentarer: