fredag 25 november 2011

Bröst

I går fick jag ett tråkigt besked, en vän har fått bröstcancer och måste opereras. En vän med två barn under 10 år. Det är så ofattbart och så orättvist. För några veckor sedan levde jag också i en skräck då jag upptäckt något som inte kändes normalt i ena bröstet. Jag gick i ett par veckor och tänkte att det nog ska gå över. Det gjorde det inte. Till slut tog jag mod till mig och gick till läkaren som konstaterade att det var helt normalt och troligtvis lymfkörtlarna som var svullna. Vilken lättnad. Men för min vän visade det sig alltså vara en tumör. Hon fick beskedet förra torsdagen och på onsdag ska hon operera bort bröstet följt av cellgifter och strålning. Framåt sommaren räknar hon med att behandlingen ska vara klar. Det är ofattbart. Tjejer, undersök era bröst! Och gå till doktorn en gång för mycket än en gång för lite! Här hittar du en film om hur du undersöker dina bröst. Tänk inte att du ska göra det sen utan gör det NU!
Är också tillbaka från en konferens i vacker miljö. Det gick definitivt ingen nöd på oss där. Lite för mycket mat och gott vin kanske, som ostbrickan efter trerätters-middagen till exempel.När vi var där började personalen plocka fram tomtar och adventljusstakar också, så mysigt!I helgen väntar en massa roliga saker, börjar med innebandyläger i dag och i morgon. På söndag är det release för nya BodyCombat, ser så fram emot det! Efter releasen drar jag supersnabbt iväg på tjänsteresa till storstaden. Eftersom jag ska bo på Djurgården från söndag till onsdag, hoppas jag på några morgonjogg där. Det blir mysigt det! Kom ihåg att fira första advent ordentligt nu!

Inga kommentarer: