torsdag 7 juli 2011

Två dagar till semester!

Helt otroligt, jag har bara två jobbdagar kvar till semestern! Visserligen ganska fullpackade dagar med både det ena och det andra som ska falla på plats men ändå! I går slutade jag lite tidigare då jag fick erbjudande om en solig racertur med en snygging. Inte tackar man väl nej till sånt? Första gången racer sedan Vätternrundan. Ärligt talat har jag faktiskt längtat enormt efter att få hoppa upp i sadeln igen, men det har varken funnits tid eller möjlighet till det. Allt var framplockat på hallmattan när jag susade hem från jobbet. Bara kliva i.

I går drog vi iväg i ganska rejäl motvind. Snyggingen fick välja väg och tog den jobbigaste rundan jag vet. Han slet i uppförsbackarna, men då fick han "dra" mig också mest hela tiden. Jag själv fick ordentligt med mjölksyra och puls i värsta luten men annars var det bara helt underbart. Faktiskt så underbart att jag fick en eller tre tårar i ögonen vid någon vacker äng i en nerförsbacke. Racer - jag gillart!Snabb energi- och vattenpåfyllnad och iväg till gymmet för att köra FM Outdoor. Även det en underbar historia med solsken, ljumma vindar och positiva kunder.

Hem, hyrde en film (Due Date, samma nissar som gjorde Baksmällan, inte speciellt bra), åt pasta, drack ett glas vin, kikade på filmen, åt chips och godis. En perfekt dag! Förutom en sak då, missade att det var dags för 100 Pushups i går. Nåväl, får ta den i dag i stället.

Dagens tävlingsnerver - 18,6 grader i älven, solig lördag, söndagens prognos svajar mellan sol/regn/varmt/kallt från dag till dag, funderingar om jag ska simma i dag eller inte. Ungefär så.

1 kommentar:

Malin Olsson sa...

Fy fan!!! -18,6 i älven!!!!! Då tänker då inte jag kliva i iaf :-)