måndag 4 juli 2011

100 Pushups

Nej, det betyder inte 100 push-up BH'ar utan min sommarutmaning förstås. Startade den i lördags efter löpturen. Mitt nollvärde var 10 st, dvs 10 st korrekta armhävningar på tå kunde jag klara av. Om det hade knipit/gällt livet så hade jag kunnat pressa några till men det är ju bra att ha något lågt att börja med.

Enligt denna fanstastiska app ska jag träna varannan dag. Drog första passet direkt vilket innebar ett antal set (6 st?) med varierande antal pushups (4 - 6 st) och med 60 sekunders vila mellan varje set (som appen så fint räknade ner åt mig). Upptäckte i går kväll att jag hade grym träningsvärk i mage, bröst och sidan. Det här blir nog bra! I kväll är det dags för träningspass nummer två.

Mer information om programmet finns här. Där man kan också följa det utan att ha en fancy app i iFånen eller iPaddan.

Inga kommentarer: