tisdag 5 juli 2011

Simpis funnen

Det heter tydligen inte Simmis, det heter SimPis (förstås SIM komPIS). Det upplyste min Simpis mig om på vägen till plurret. Han ser väldigt kavat ut men den lilla räkan vågade knappt hoppa i plurret. Kan bero på att det bara var 15 grader i luften. Jag hoppade i men blev stressad av att arrangörerna för kanot-SM stod på bryggorna och skulle ha i en massa saker i vattnet. Men 1,2 km fick jag ihop.

Frågade min kavata Simpis vad han skulle göra om något skulle hända mig i vattnet (det är ju därför man har en Simpis). Då skulle han:

a) Simma ut med sin läckra madrass till mig och fånga upp mig
b) Ringa efter någon

Valmetoden bestod i någon decibelmätning över hur desperat jag lät. Bra tänkt!

I går blev Mannen glad - hans Klassikerdiplom anlände. Med H K H Prinsessan Lillians signatur och allt. Det är till att vara uppe i smöret då (öh, jag och ordspråk...). Totaltid för de fyra grenarna Vansbrosimmet, Lidingöloppet, Vasaloppet och Vätternrundan blev 24 timmar, 2 minuter och 34 sekunder. Bra jobbat! Längtar efter mitt diplom också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bar över! Snyggt! Grattis gubben!
Du kan få ett ordspåk av mig. Jag är sjukt bra på dem. "Nu är du ute på halt vatten."
kram dagens simpis