torsdag 10 februari 2011

Testet avslutat

Nu är första testet gjort, dryga 8 km på skidor. Om jag kände efter riktigt mycket skulle jag kanske kunna ana lite stelhet kring hälsenan. När jag kom hem kunde jag se en liten svullnad men den kanske var där innan också.

Nu har det gått fyra timmar skidåkningen och jag kan nog inte säga att det känns konstigt. Förutom under foten där det känns lite märkligt just nu men som jag hoppas bara är inbillning. Är den snygg, min hälsena?
På väg till lunchmötet hann jag in en sväng på Intersport också. Det blev tre saker inhandlade, kassören nickade nöjt och konstaterade att här tränas allsidigt. Jajjamensan.
1. Yogamatta ÄNTLIGEN
2. Kettlebell
3. Toko Base valla (bäst i test enligt Mannen)
I kväll väntar en timme yoga, som jag ser fram emot det. Har också börjar leta på nätet efter nybörjarprogram som jag kan göra hemma. Någon som har tips? I den bästa av världar ser jag mig själv ägna mig åt yoga en halvtimme på morgonen innan jag harmoniskt väcker barnen till en näringsrik och god frukost och sedan... vaknar jag. Drömma kan man ju alltid.
Fick ett pappmail från Svenska Dagbladet med bra tips inför Vasaloppet, läs här! Janne Ottosson himself, the king.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det känns ok.
Kommer förbi nån dag och känner på din kettle, nyfiken.....
Nyfiken är jag även på vad den lilla trälådan som ligger brevid är till för????
anna

Marre sa...

Kom och kläm du! Men det ser du väl att det är en bilverkstad! INTE ett träningsredskap alltså.

Malin Olsson sa...

Har ochså inhandlat en yogamatta, nu ska vi bli harmoniska!