torsdag 3 februari 2011

Jag har nog inget liv jag

Känns som att dagarna är fyllda med onödig tid när jag inte tränar. Oceaner av tid då jag dras till både TV-soffan och godispåsen. Som jag inte gör i lika stor utsträckning när jag tränar. Jag kikar ut på snön som sakta försvinner och önskar jag kunde befinna mig i skidspåren. Tänker ut vilka pass jag skulle köra i kväll om jag kunde. Tänker lång, skön jogg med dubbar på. Men nej. I dag är det vila. Punkt slut. I morgon, om jag är snäll och duktig i kväll, kanske jag kan få gå på ett hopp-fritt pass. Kanske. Tills dess får jag försöka hitta ett liv eller två. Börjar med att gå till frissan i eftermiddag. Kanske det kan pigga upp lite. Till råga på allt kittlas det på ett obehagligt sätt i halsen i dag. En och annan hostning också om jag ska vara ärlig. Ni ser - så fort jag vilar blir jag sjuk så det är ingen idé att vila för mig. :-)
I går bestod min träning av bowling. Jag SUUUUUGER på bowling, dels ramlar klotet ner på banan så det finns risk för sprickor i parketten, sen dras klotet ut mot kanterna och rännan hela tiden. Måste ju vara något fel på banan? Dessutom berättar en vän att hon ska flytta till andra sidan jordklotet. Nää, vad är det här för vecka egentligen? Buuuuuu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland känns livet tungt men du vet väl att efter regn kommer sol:)
Ta hand om dig och de dina
Kram /Ida

Malin Olsson sa...

Fick ochså reda på flytten idag, vad konstigt det känns! Men de gör helt rätt tycker jag. Krya på halsen och senan.
Kram Mallan

Anonym sa...

Ta hand om kroppen, du har bara en!
kram anna

Marre sa...

Tack alla underbara vänner!