måndag 23 september 2019

Höst och nystart

Helgen i Sälen fick bli min kick-off för hösten. Jag har så många tankar, mål, saker jag vill göra och som vanligt blev det liiiiiite för mycket när allt landade.... Tror dock jag hittat en bra balans nu men vi får se.

Som alltid på hösten blir jag extremt sugen på att träna styrka. Allt! Bollade med Sara några varv fram och tillbaka och funderade över alternativ, ta hjälp eller inte, hur, när och allt det där. Hon hade bestämt sig för att köra Luciaformen, jag var något skeptisk. Jag var mer inne på crossfit och var sugen att testa Måndagsklubben mer. Eller bara fortsätta med det program jag kört några månader på egen hand. Eller något annat?

Till slut bestämde jag mig för Luciaformen. Och jag är så glad över att jag gjorde det. Det fungerar klockrent för mig! Träningsprogram med 4 pass per vecka (individuellt dock) och ett kostschema i 12 veckor. Nu har jag gjort en vecka och jag mår extremt bra. Magen är helt i balans, jag är aldrig hungrig, jag planerar min mat och tar till proteinpulver när jag inte får ihop schemat pga resor, möten eller annat. Det skiljer inte mycket från det jag brukar äta vilket är skönt, det är väldigt mycket mat så vi snackar inte bantning/diet på något sätt.

Sen fick jag besked om att min reservplats på Måndagsklubben blivit en "riktig" plats om jag ville. Jaha? Hur skulle jag göra nu? Jag kör på det också men det blev en variant efter samtal med coacherna där, totalt 6 veckor med klasser tre gånger i veckan. Vi fick börja med att göra en kroppsmätning som innehöll tusen saker, mycket intressant att se. Hittills har jag hunnit vara på två pass som innehöll teori, teknik, kostföreläsning och ren träning. I går söndag var jag nära att skippa passet pga trött men så åkte jag till Falun i alla fall. Tur det för det var ett superrolig pass med tekniknöt på marklyft och sedan roliga woddar. Jag cyklade som besatt när Marie och jag teamade.
En vecka efter jag kört igång med allt känns kroppen som en geleklump - har aldrig styrketränat så här mycket på en gång men gillar varje minut! I morse var jag på gymmet igen med fina fågelhunden.
Nu kör vi!

Inga kommentarer: